Magiczna moc bajek - podsumowanie innowacji
Podsumowanie
Bajka jest magicznym lustrem pozwalającym dziecku inaczej spojrzeć na to, co wydaje się trudne i nie do pokonania. Realizowana innowacja pedagogiczna „Magiczna moc bajek” w swoich założeniach miała sprzyjać w osiągnięciu wszechstronnego rozwojowi dziecka. Głównym celem było promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych.
Podsumowując bieżącą obserwację uczniów po spotkaniach możemy stwierdzić, iż poprawiła się u uczniów na spotkaniach koncentracja i wydłużył się przedział uwagi. Poprawiały się umiejętności językowe. Rozwijała się pamięć i wyobraźnia. Wzrosło rozumienie tekstów i poleceń. Zwiększyła się zwłaszcza u uczniów klasy I – III L zdolność do refleksji i krytycznego myślenia. Rozbudziły się zachowania prospołeczne - chęć niesienia pomocy innym ludziom, wrażliwość na krzywdę innych i niesprawiedliwość. Wzrosło czytelnictwo wśród uczniów klas I - IV SP.
Projekt został bardzo dobrze oceniony przez nauczycieli uczących w klasach I- IV, którzy byli obserwatorami działań nauczycielek prowadzących innowację jak również reakcji dzieci na czytane bajki, przedstawienia kukiełkowe, oglądane dobranocki z dawnych lat.
Uczniowie klasy I-III L kolorowali prace plastyczne dotyczące tematyki poszczególnych spotkań. Na stronę Internetową wysyłano zdjęcia ze spotkań. Na tablicy obok biblioteki zawieszono prace uczniów.
Wpływ na pracę szkoły:
Uważamy, iż przeprowadzona innowacja pedagogiczna wpłynęła na podniesienie jakości pracy szkoły oraz jej dobry wizerunek. Uległa podwyższeniu wartość procesu dydaktyczno-wychowawczego. Pojawiła się lepsza współpraca: uczeń-nauczyciel, uczeń-uczeń. Nastąpiło wzmocnienie psychoedukacyjne uczniów.