Lekcja 12 - "ćwiczenia kreatywne oraz ćwiczenia z użyciem przedmiotów”
Dziadoń Wojciech 05.05.2017
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP
Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 8 – "ćwiczenia kreatywne oraz ćwiczenia z użyciem przedmiotów”
Liczba ćwiczących: 8
Cele:
Rozwijanie poprzez ruch
- zaufania do samego siebie,
- świadomości własnego ciała,
- świadomości przestrzeni i działania w niej,
- poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
- umiejętności komunikacji i współpracy,
- twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.
Metody:
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Elementy Pedagogiki Zabawy.
Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
- płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”,
- odtwarzacz CD.
- chusta animacyjna
- koce
PRZEBIEG ZAJĘĆ |
ZESTAW ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Powitanie |
- Piosenka „Idziemy na śniadanie” |
5’ |
Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”. |
- Kolorowe imię – prowadzący wymienia kolor dzieci podają swoje imię i przebiegają. - róża – dzieci idąc wolno w jednym kierunku owijają nią siedzące w środku dziecko, na znak energicznie rozwijają chustę. - Potwór z Loch Ness – potwór wciąga pod chustę dzieci i następuje zamiana ról. - Foczki – dzieci poruszają się po Sali jak foczki. - Kto gdzie jest – dzieci próbują odgadnąć po kształtach i odgłosach kto leży pod chustą. - Bieganie z chustą – biegają po obwodzie koła unoszą i opuszczają chustę. - Wachlowanie – wysoko i nisko – wszyscy jednocześnie podnoszą wysoko chustę a następnie opuszczają. - Parasol Olbrzyma – dzieci podnoszą chustę nad głowy tworzą gigantyczny parasol poruszając się w wyznaczonym kierunku. - Meksykańska fala – dzieci ko kolei unoszą chustę do góry. - Wielka Szyba – dzieci przenoszą naciągnięty koc nadając mu kształt szyby. - Skaczący naleśnik – dzieci zawinięty w koce próbują skakać po sali. - Obręcze – dzieci przechodzą przez zrolowany koc - Tunel V – dzieci obok siebie w klęku podpartym tworzą tunel przykryty kocem pod którym przechodzą w dowolny sposób dzieci. - Ćwiczenia porządkowe – wszyscy składają koc lub chustę animacyjną. |
10’
|
Ćwiczenia relaksacyjne
|
Uczestnicy zajęć, leżą, głęboko oddychają. - muzyka relaksacyjna Masaż – „Pieczemy bułeczki” (zmiana ról z partnerem ćwiczącym) |
5` |
Pożegnanie |
Trzymając się za dłonie, dzielą się wrażeniami z zajęć. Na pożegnanie śpiewają piosenkę: „głowa ramiona” |
2` |