Lekcja 12 - "ćwiczenia kreatywne oraz ćwiczenia z użyciem przedmiotów”

 

 

 

Dziadoń Wojciech                                                                                               05.05.2017                                                                                                       

 

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP

 

Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 8 – "ćwiczenia kreatywne oraz ćwiczenia z użyciem przedmiotów”

 

Liczba ćwiczących: 8

Cele:

Rozwijanie poprzez ruch

  • zaufania do samego siebie,
  • świadomości własnego ciała,
  • świadomości przestrzeni i działania w niej,
  • poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
  • umiejętności komunikacji i współpracy,
  • twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.

 

Metody:

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,

Elementy Pedagogiki Zabawy.

 

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa

 

Pomoce dydaktyczne:

  • płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”,
  • odtwarzacz CD.
  • chusta animacyjna
  • koce

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

ZESTAW ĆWICZEŃ

UWAGI

Powitanie

- Piosenka „Idziemy na śniadanie”

5’

 

Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.

- Kolorowe imię – prowadzący wymienia kolor dzieci podają swoje imię i przebiegają.

- róża – dzieci idąc wolno w jednym kierunku owijają nią siedzące w środku dziecko, na znak energicznie rozwijają chustę.

- Potwór z Loch Ness – potwór wciąga pod chustę dzieci i następuje zamiana ról.

- Foczki – dzieci poruszają się po Sali jak foczki.

- Kto gdzie jest – dzieci próbują odgadnąć po kształtach i odgłosach kto leży pod chustą.

-  Bieganie z chustą – biegają po obwodzie koła unoszą i opuszczają chustę.

- Wachlowanie – wysoko i nisko – wszyscy jednocześnie podnoszą wysoko chustę a następnie opuszczają.

- Parasol Olbrzyma – dzieci podnoszą chustę nad głowy tworzą gigantyczny parasol poruszając się w wyznaczonym kierunku.

- Meksykańska fala – dzieci ko kolei unoszą chustę do góry.

- Wielka Szyba – dzieci przenoszą naciągnięty koc nadając mu kształt szyby.

- Skaczący naleśnik – dzieci zawinięty w koce próbują skakać po sali.

- Obręcze – dzieci przechodzą przez zrolowany koc

- Tunel V – dzieci obok siebie w klęku podpartym tworzą tunel przykryty kocem pod którym przechodzą w dowolny sposób dzieci.

- Ćwiczenia porządkowe – wszyscy składają koc lub chustę animacyjną.

 

10’

 

Ćwiczenia relaksacyjne

 

Uczestnicy zajęć, leżą, głęboko oddychają. - muzyka relaksacyjna

Masaż – „Pieczemy bułeczki” (zmiana ról z partnerem

ćwiczącym)

 

5`

Pożegnanie

Trzymając się za dłonie, dzielą się wrażeniami z zajęć. Na pożegnanie śpiewają piosenkę: „głowa ramiona”

 

2`