Lekcja 10 - "ćwiczenia kreatywne oraz ćwiczenia z użyciem przedmiotów”
Dziadoń Wojciech 05.05.2017
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP
Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 8 – "ćwiczenia kreatywne oraz ćwiczenia z użyciem przedmiotów”
Liczba ćwiczących: 8
Cele:
Rozwijanie poprzez ruch
- zaufania do samego siebie,
- świadomości własnego ciała,
- świadomości przestrzeni i działania w niej,
- poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
- umiejętności komunikacji i współpracy,
- twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.
Metody:
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Elementy Pedagogiki Zabawy.
Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
- płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”,
- odtwarzacz CD.
- chusta animacyjna
- koce
PRZEBIEG ZAJĘĆ |
ZESTAW ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Powitanie |
- Piosenka „Po mojej prawej stronie” |
5’ |
Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”. |
- Tunel – dzieci przeczołgują się przez tunelem. - Kołderka – nakrywają na siebie koce - Wachlowanie – wysoko i nisko – wszyscy jednocześnie podnoszą wysoko chustę a następnie opuszczają. - Na kocu – Pod kocem – dzieci leżą na kocu następnie chowają się pod koc. - Jasno – ciemno – rozłożony koc ponoszą i opuszczają przykrywając jedną osobę w środku - Podróże na kocu – sanki dziecko siedzi w rozkroku na kocu pozostali ciągną koc po sali. - Mumia – dziecko leży ukosem na kocu a pozostali za koniec koca ciągną go po sali. - Tratwy – jedna osoba klęczy na kocu a druga osoba pomaga się przesuwać po sali. - Kto jest kim – podnoszą chustę do góry i na dół i pozdrawiają się dowolnym okrzykiem. - Wyspy – dzieci skaczą z koca/wyspy na wyspę. - Ćwiczenia porządkowe – wszyscy składają koc w kostkę. - Ćwiczenia porządkowe – wszyscy składają koc lub chustę animacyjną. |
10’
|
Ćwiczenia relaksacyjne
|
Uczestnicy zajęć, leżą, głęboko oddychają. Leżenie na podłodze na plecach- muzyka relaksacyjna |
5` |
Pożegnanie |
Trzymając się za dłonie, dzielą się wrażeniami z zajęć. Na pożegnanie śpiewają piosenkę: „Ahoj dla wszystkich” |
2` |