Lekcja 8 - ćwiczenia „z”, „przeciwko” i „razem”
Dziadoń Wojciech 28.04.2017
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP
Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 8 – ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.
Liczba ćwiczących: 8
Cele:
Rozwijanie poprzez ruch
- zaufania do samego siebie,
- świadomości własnego ciała,
- świadomości przestrzeni i działania w niej,
- poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
- umiejętności komunikacji i współpracy,
- twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.
Metody:
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Elementy Pedagogiki Zabawy.
Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
- płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”,
- odtwarzacz CD.
PRZEBIEG ZAJĘĆ |
ZESTAW ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Powitanie
|
- Piosenka „Jak się nazywasz” - Powitanie opuszkami palców - każdy z każdym. |
5’ |
Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”. |
- Plecami do siebie II – partnerzy stoją plecami do siebie i próbują jednocześnie usiąść oraz wstać. - Obroty w leżeniu – wszyscy leżą w kole, głowami skierowanymi do środka, trzymając się za dłoni. Na sygnał wszyscy jednocześnie poruszają się w jednym kierunku - Przeciąganie się – jak najszerzej – dzieci lezą w rozsypce. Dzieci próbują dosięgnąć nogami i rękami jak najdalej. - Fotelik – kołysanie dziecka na boki, poruszanie się z nim w przód i tył. - Twierdza – grupa trzyma się za ręce kręcą się kółko. - Rolowanie na nogach – kilkakrotnie przetaczają jedną osobę w kierunku stóp i powrotem. - Mumia – cała grupa jednocześnie unosi leżącą osobę - Masaż grupowy – cała grupa jednocześnie wykonuje masaż relaksacyjne osobie leżącej na podłodze. - Kłoda – pod nogami ćwiczącego leży jedna osoba i próbuje się wydostać później następuje zmiana ról. - Huśtawka – dzieci trzymają się za ręce unoszą jedną osobę nad podłogę kołyszą je na boki. - Spychacz – dzieci w parach siedzą plecami do siebie próbują na przemian przesunąć się do przodu. - Paczka – jedno dziecko z pary skulone udaje zawiązaną paczkę, druga osoba próbuje delikatnie „rozpakować paczkę”. - Piłowanie drewna – dzieci na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymają się za ręce. |
10’
|
Ćwiczenia relaksacyjne
|
Uczestnicy zajęć, leżą, głęboko oddychają. Leżenie na podłodze na plecach- muzyka relaksacyjna
|
5` |
Pożegnanie |
Uczestnicy zajęć leżą na brzuchu, tworzą krąg. Trzymając się za dłonie, dzielą się wrażeniami z zajęć. Na pożegnanie prowadzący wysyła iskierkę. |
2` |