Lekcja 8 - ćwiczenia „z”, „przeciwko” i „razem”

 

 

 

Dziadoń Wojciech                                                                                               28.04.2017                                                                                                       

 

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP

 

Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 8 – ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.  

 

Liczba ćwiczących: 8

Cele:

Rozwijanie poprzez ruch

  • zaufania do samego siebie,
  • świadomości własnego ciała,
  • świadomości przestrzeni i działania w niej,
  • poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
  • umiejętności komunikacji i współpracy,
  • twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.

 

Metody:

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,

Elementy Pedagogiki Zabawy.

 

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa

 

Pomoce dydaktyczne:

  • płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”,
  • odtwarzacz CD.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

ZESTAW ĆWICZEŃ

UWAGI

Powitanie

 

- Piosenka „Jak się nazywasz”

- Powitanie opuszkami palców - każdy z każdym.

 

5’

 

Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.

- Plecami do siebie II – partnerzy stoją plecami do siebie i  próbują jednocześnie usiąść oraz wstać.

- Obroty w leżeniu – wszyscy leżą w kole, głowami skierowanymi do środka, trzymając się za dłoni. Na sygnał wszyscy jednocześnie poruszają się w jednym kierunku

- Przeciąganie się – jak najszerzej – dzieci lezą w rozsypce. Dzieci próbują dosięgnąć nogami i rękami jak najdalej.

- Fotelik – kołysanie dziecka na boki, poruszanie się z nim w przód i tył.

- Twierdza – grupa trzyma się za ręce kręcą się kółko.

- Rolowanie na nogach – kilkakrotnie przetaczają jedną osobę w kierunku stóp i powrotem.

- Mumia – cała grupa jednocześnie unosi leżącą osobę

- Masaż grupowy – cała grupa jednocześnie wykonuje masaż relaksacyjne osobie leżącej na podłodze.

- Kłoda – pod nogami ćwiczącego leży jedna osoba i próbuje się wydostać później następuje zmiana ról.

- Huśtawka – dzieci trzymają się za ręce unoszą jedną osobę nad podłogę kołyszą je na boki.

- Spychacz – dzieci w parach siedzą plecami do siebie próbują na przemian przesunąć się do przodu.

- Paczka – jedno dziecko z pary skulone udaje zawiązaną paczkę, druga osoba próbuje delikatnie „rozpakować paczkę”.

- Piłowanie drewna – dzieci na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymają się za ręce.

 

10’

 

Ćwiczenia relaksacyjne

 

Uczestnicy zajęć, leżą, głęboko oddychają.

Leżenie na podłodze na plecach- muzyka relaksacyjna

 

 

5`

Pożegnanie

Uczestnicy zajęć leżą na brzuchu, tworzą krąg. Trzymając się za dłonie, dzielą się wrażeniami z zajęć. Na pożegnanie prowadzący wysyła iskierkę.

 

2`