Lekcja 6 - ćwiczenia „z”, „przeciwko” i „razem”
Dziadoń Wojciech 13.04.2017
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP
Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 6 – ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.
Liczba ćwiczących: 7
Cele:
Rozwijanie poprzez ruch
- zaufania do samego siebie,
- świadomości własnego ciała,
- świadomości przestrzeni i działania w niej,
- poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
- umiejętności komunikacji i współpracy,
- twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.
Metody:
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Elementy Pedagogiki Zabawy.
Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
- płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”
- odtwarzacz CD.
PRZEBIEG ZAJĘĆ |
ZESTAW ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Powitanie
|
- Powitanie – przybicie „piątki” - każdy z każdym - Piosenka „Jak miło spotkać cię” |
5’ |
Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”. |
- Chodzenie, bieganie na „sztywnych” nogach - Chodzenie, bieganie na „gumowych” nogach - Samolot - - Krzesełko – dziecko siada na splecionych dłoniach dwóch partnerów i chwyta ich za szyje. Dziecko siedzące na krzesełku jest lekko kołysane. - Fotelik II – kołysanie dziecka na boki, poruszanie się z nim w przód i tył. - Wycieczka II – dzieci w parach, dwójkach lub trójkach trzymają za nogi na wysokości kostki i i lekko ciągną się po podłodze. - Huśtawka II – dzieci trzymają jedną osobę za ręce i nogi unoszą nad podłogę i kołyszą ją na boki. - Wiatraczek – dzieci leża w rozsypce na podłodze na brzuchach, odpychając się rekami próbują obracać się wokół własnej osi. - Tunel – dzieci przeczołgują się pod tunelem. - Spychacz II – dzieci przesuwają głową współpartnera. - Odklejanie – dzieci na przemian próbują odkleić partnera od podłogi. - W potrzasku – dzieci obejmują swoje dłonie i jedna osoba próbuje uwolnić dłonie z potrzasku. - Kłoda – dziecko lezące na podłodze próbuje wydostać się z pod nóg partnera. - Podskoki w trójkach – dzieci podtrzymują ćwiczącego za dłonie i łokcie i pomagają mu jak najwyżej podskakiwać. - Przetaczanie – dzieci przetaczają z brzucha na plecy współpartnerów. - Piosenka i zabawa – ciało przestrzeń – „Gdy dobry humor masz” – dzieci gestami ilustrują treść piosenki. |
10’
|
Ćwiczenia relaksacyjne |
Leżenie z zamkniętymi oczami – głębokie oddechy - Masażyki – pisarzyki – dzieci w parach „rysują” lub „piszą” na plecach i próbują odgadnąć, co kreśli jego partner. |
5` |
Pożegnanie |
Piosenka na koniec zajęć „Na pożegnanie wszyscy razem” Uczestnicy zajęć leżą na brzuchu, tworzą krąg. Trzymając się za dłonie, dzielą się wrażeniami z zajęć. Na pożegnanie prowadzący wysyła iskierkę. |
2` |