Lekcja 6 - ćwiczenia „z”, „przeciwko” i „razem”

Dziadoń Wojciech                                                                                               13.04.2017                                                                                                       

 

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP

 

Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 6 – ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.  

 

Liczba ćwiczących: 7

Cele:

Rozwijanie poprzez ruch

  • zaufania do samego siebie,
  • świadomości własnego ciała,
  • świadomości przestrzeni i działania w niej,
  • poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
  • umiejętności komunikacji i współpracy,
  • twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.

 

Metody:

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,

Elementy Pedagogiki Zabawy.

 

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa

 

Pomoce dydaktyczne:

  • płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”
  • odtwarzacz CD.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

ZESTAW ĆWICZEŃ

UWAGI

Powitanie

 

- Powitanie – przybicie „piątki” - każdy z każdym

- Piosenka „Jak miło spotkać cię”

5’

 

Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.

- Chodzenie, bieganie na „sztywnych” nogach

- Chodzenie, bieganie na „gumowych” nogach

- Samolot - 

- Krzesełko – dziecko siada na splecionych dłoniach dwóch partnerów i chwyta ich za szyje. Dziecko siedzące na krzesełku jest lekko kołysane.

- Fotelik II – kołysanie dziecka na boki, poruszanie się z nim w przód i tył.

- Wycieczka II – dzieci w parach, dwójkach lub trójkach trzymają za nogi na wysokości kostki i i lekko ciągną się po podłodze.

- Huśtawka II  – dzieci trzymają jedną osobę za ręce i nogi unoszą nad podłogę i kołyszą ją na boki.

- Wiatraczek – dzieci leża w rozsypce na podłodze na brzuchach, odpychając się rekami próbują obracać się wokół własnej osi.

- Tunel – dzieci przeczołgują się pod tunelem.

- Spychacz II – dzieci przesuwają głową współpartnera.

- Odklejanie – dzieci na przemian próbują odkleić partnera od podłogi.

- W potrzasku – dzieci obejmują swoje dłonie i jedna osoba próbuje uwolnić dłonie z potrzasku.

- Kłoda – dziecko lezące na podłodze próbuje wydostać się z pod nóg partnera.

- Podskoki w trójkach – dzieci podtrzymują ćwiczącego za dłonie i łokcie i pomagają mu jak najwyżej podskakiwać. 

- Przetaczanie – dzieci przetaczają z brzucha na plecy współpartnerów.

- Piosenka i zabawa – ciało przestrzeń – „Gdy dobry humor masz” – dzieci gestami ilustrują treść piosenki.

 

10’

 

Ćwiczenia relaksacyjne

Leżenie z zamkniętymi oczami – głębokie oddechy

- Masażyki – pisarzyki – dzieci w parach „rysują” lub „piszą” na plecach i próbują odgadnąć, co kreśli jego partner.

 

5`

Pożegnanie

Piosenka na koniec zajęć „Na pożegnanie wszyscy razem”

Uczestnicy zajęć leżą na brzuchu, tworzą krąg. Trzymając się za dłonie, dzielą się wrażeniami z zajęć. Na pożegnanie prowadzący wysyła iskierkę.

 

2`