Lekcja 5 - ćwiczenia „z”, „przeciwko” i „razem”

 

Dziadoń Wojciech                                                                                               06.04.2017                                                                                                       

 

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP

 

Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 5 – ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.  

 

Liczba ćwiczących: 7

Cele:

Rozwijanie poprzez ruch

  • zaufania do samego siebie,
  • świadomości własnego ciała,
  • świadomości przestrzeni i działania w niej,
  • poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
  • umiejętności komunikacji i współpracy,
  • twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.

 

Metody:

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,

Elementy Pedagogiki Zabawy.

 

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa

 

Pomoce dydaktyczne:

  • płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”, „Rymowane zabawianki, masażyki
    i kołysanki”, „Rymowana gimnastyka dla smyka” oraz z nagraniem muzyki relaksacyjnej,
  • odtwarzacz CD.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

ZESTAW ĆWICZEŃ

UWAGI

Powitanie

 

- Piosenka „Czy jesteś z nami”

- Powitanie opuszkami palców - każdy z każdym.

 

3’

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.

- Spacery – spacerowanie osobno, w przód, w tył, w lewo i w prawo.

- Polowanie – dzieci chodzą po sali (skradają się), wypatrują zwierząt.

- Mosty/domki – dzieci w pozycji stojącej przechodzą nad dziećmi leżącymi na plecach na podłodze.

- Fotelik – kołysanie dziecka na boki, poruszanie się z nim w przód i tył.

- Rolowanie na podłodze – przetaczanie dzieci z pleców na brzuch.

- Przeciąganie się – jak najwyżej – dzieci lezą w rozsypce. Dzieci próbują dosięgnąć nogami i rękami jak najwyżej.

- Wycieczka – dzieci w parach, dwójkach lub trójkach trzymają za dłonie i nadgarstki lekko ciągną się po podłodze.

- Huśtawka – dzieci trzymają się za ręce unoszą jedną osobę nad podłogę kołyszą je na boki.

- Spychacz – dzieci w parach siedzą plecami do siebie próbują na przemian przesunąć się do przodu.

- Paczka – jedno dziecko z pary skulone udaje zawiązaną paczkę, druga osoba próbuje delikatnie „rozpakować paczkę”.

- piłowanie drewna – dzieci na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymają się za ręce.

- Rowerek – dzieci w dwójkach opierają stopy o siebie i wykonują nogami tzw. rowerek.

- Piosenka i zabawa – ciało przestrzeń – „Boogie-woogie” – dzieci gestami ilustrują treść piosenki.

 

 

 

 

 

 

 

 

15’

 

Ćwiczenia relaksacyjne

 

Uczestnicy zajęć, leżą, głęboko oddychają. - muzyka relaksacyjna

Masaż – „Pieczemy bułeczki” (zmiana ról z partnerem

ćwiczącym)

 

5`

 

Pożegnanie

Piosenka na koniec zajęć „Żegnaj”

Uczestnicy w kole machają do siebie na pożegnanie.

 

2`