Lekcja 5 - ćwiczenia „z”, „przeciwko” i „razem”
Dziadoń Wojciech 06.04.2017
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP
Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”. lekcja 5 – ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”.
Liczba ćwiczących: 7
Cele:
Rozwijanie poprzez ruch
- zaufania do samego siebie,
- świadomości własnego ciała,
- świadomości przestrzeni i działania w niej,
- poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
- umiejętności komunikacji i współpracy,
- twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.
Metody:
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Elementy Pedagogiki Zabawy.
Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
-
płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”, „Rymowane zabawianki, masażyki
i kołysanki”, „Rymowana gimnastyka dla smyka” oraz z nagraniem muzyki relaksacyjnej, - odtwarzacz CD.
PRZEBIEG ZAJĘĆ |
ZESTAW ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Powitanie
|
- Piosenka „Czy jesteś z nami” - Powitanie opuszkami palców - każdy z każdym. |
3’ |
Ćwiczenia oparte na relacji „z”, „przeciwko” i „razem”. |
- Spacery – spacerowanie osobno, w przód, w tył, w lewo i w prawo. - Polowanie – dzieci chodzą po sali (skradają się), wypatrują zwierząt. - Mosty/domki – dzieci w pozycji stojącej przechodzą nad dziećmi leżącymi na plecach na podłodze. - Fotelik – kołysanie dziecka na boki, poruszanie się z nim w przód i tył. - Rolowanie na podłodze – przetaczanie dzieci z pleców na brzuch. - Przeciąganie się – jak najwyżej – dzieci lezą w rozsypce. Dzieci próbują dosięgnąć nogami i rękami jak najwyżej. - Wycieczka – dzieci w parach, dwójkach lub trójkach trzymają za dłonie i nadgarstki lekko ciągną się po podłodze. - Huśtawka – dzieci trzymają się za ręce unoszą jedną osobę nad podłogę kołyszą je na boki. - Spychacz – dzieci w parach siedzą plecami do siebie próbują na przemian przesunąć się do przodu. - Paczka – jedno dziecko z pary skulone udaje zawiązaną paczkę, druga osoba próbuje delikatnie „rozpakować paczkę”. - piłowanie drewna – dzieci na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymają się za ręce. - Rowerek – dzieci w dwójkach opierają stopy o siebie i wykonują nogami tzw. rowerek. - Piosenka i zabawa – ciało przestrzeń – „Boogie-woogie” – dzieci gestami ilustrują treść piosenki. |
15’
|
Ćwiczenia relaksacyjne
|
Uczestnicy zajęć, leżą, głęboko oddychają. - muzyka relaksacyjna Masaż – „Pieczemy bułeczki” (zmiana ról z partnerem ćwiczącym) |
5`
|
Pożegnanie |
Piosenka na koniec zajęć „Żegnaj” Uczestnicy w kole machają do siebie na pożegnanie. |
2` |