Lekcja 4 - ćwiczenia na podłodze

 

 

Dziadoń Wojciech                                                                                               27.03.2017                                                                                                       

 

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP

 

Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne” lekcja 4 – ćwiczenia na podłodze.

 

Liczba ćwiczących: 8

Cele:

Rozwijanie poprzez ruch

  • zaufania do samego siebie,
  • świadomości własnego ciała,
  • świadomości przestrzeni i działania w niej,
  • poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
  • umiejętności komunikacji i współpracy,
  • twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.

 

Metody:

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,

Elementy Pedagogiki Zabawy.

 

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa

 

Pomoce dydaktyczne:

  • płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”,
  • odtwarzacz CD.

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

ZESTAW ĆWICZEŃ

UWAGI

Powitanie

 

- Piosenka „Jak miło spotkać cię”

- Leżąc na brzuchu w kole głowami zwróconymi do środka trzymają się za ręce przekazujemy iskierkę. 

3’

 

Ćwiczenia

świadomości

ciała

i przestrzeni

Świadomość kolan – w pozycji siedzącej: poklepywanie, masowanie , głaskanie kolan, stukanie kolanami o siebie, stukanie łokciami o kolana.

Prawa ręka – lewe ucho, wszyscy siedzą w kręgu, wybrana osoba wskazuje dowolną część ciała.

Ruchoma podłoga – czołganie się po plecach, pośladkach i udach.  Taśmociąg – wybrana osoba leży na plecach osób leżących obok siebie i przetaczających się jednocześnie i zgranie (3-4 razy).

Przeciąganie się – jak najwyżej i jak najszerzej.

 

10’

 

 

 

Ćwiczenia relaksacyjne

Uczestnicy zajęć, leżą, głęboko oddychają.

1`

Ćwiczenia

świadomości

ciała

i przestrzeni

Małe tunele i tor przeszkód – tunele klęczą obok siebie i podbierają się rękoma, wybrana osoba przeczołguje się pod tunelem lub pod tunelami.

Za głosem – dzieci w siadzie lub na czworakach z zamkniętymi oczami poruszają się za głosem.

Spacerowanie – w parach i osobno: do przodu, do tyłu, w prawo, w lewo, w prawo, chodzenie dużymi krokami, chodzenie drobnymi kroczkami, chodzenie na palcach i w półprzysiadzie („olbrzymy” i „krasnoludki”), podskakiwanie.

 

Ćwiczenia relaksacyjne

Masażyk. Spacer rolnika.

3`

Pożegnanie

Uczestnicy zajęć leżą na brzuchu, tworzą krąg. Trzymając się za dłonie, dzielą się wrażeniami z zajęć. Na pożegnanie prowadzący wysyła iskierkę.

2`