Lekcja 2 - ćwiczenia na podłodze
Dziadoń Wojciech 13.03.2017
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KL. IV-V SP
Temat: „Najlepiej ćwiczymy razem - kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne” lekcja 2 – ćwiczenia na podłodze.
Liczba ćwiczących: 7
Cele:
Rozwijanie poprzez ruch
- zaufania do samego siebie,
- świadomości własnego ciała,
- świadomości przestrzeni i działania w niej,
- poczucia bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego,
- umiejętności komunikacji i współpracy,
- twórczego podejścia do rozwiązywania różnorodnych sytuacji.
Metody:
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Elementy Pedagogiki Zabawy.
Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
- płyty CD „W co się bawić z dziećmi?”,
- odtwarzacz CD.
PRZEBIEG ZAJĘĆ |
ZESTAW ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Powitanie
|
- Uczestnicy zajęć, siedząc w kręgu, witają się „iskierką”. - Na prośbę prowadzącego grupa wita się wymienionymi przez niego częściami ciała: powitanie paluszkami, stopami, plecami, głowami, łokciami…) |
3’
|
Ćwiczenia świadomości ciała i przestrzeni |
Moje - Wskazywanie różnych części ciała: - mruganie oczami, - poprawianie fryzury, - chwytanie się za uszy, - pokazywanie policzków, - nadmuchiwanie policzków, - kręcenie nadgarstkami, - poklepywanie brzucha, - głaskanie bioder, - dotykanie stopy, - kostki u nogi, - uderzanie piętami o podłogę, - przeliczanie palców, - masowanie ud, łydek, stopy, - stukanie łokciami o podłogę, kolana, - stukanie kolanami o siebie, uderzanie stopami o podłogę. Moje – Twoje – siedzą w parach naprzeciwko siebie i wykonują poszczególne czynności: - kładą rękę na głowie, potem na głowie partnera, - wskazują palcem swoje czoło, a potem czoło partnera - mruganie jednym okiem - dotykanie swojego nosa, a potem nosa partnera - chwytają się za ucho, a potem ucho partnera - poklepują swoje kolano, a potem kolano partnera, - masują łydki, głaszczą uda - klepią się po brzuchu - poprawiają fryzurę Koncert – leżą naprzeciwko siebie jedna osoba stuka o podłogę, a druga przykłada do niej ucho. Raki – odpychając się nogami przesuwają się na plechach po podłodze. Turlanie się – wszyscy leża na podłodze i turlają się we wskazanym kierunku. Wagoniki – kierowcy, dzieci siedzą na podłodze trzymają ręce przed sobą tak, jakby trzymali kierownicę, poruszają się pomagając sobie tylko nogami. Podczas mijania innych kierowców witają się z nimi lub im machają. |
10` |
Ćwiczenia relaksacyjne |
Masażyk. List do babci. Słuchanie i/lub śpiewanie piosenki na pożegnanie. |
5` |
Pożegnanie |
Wszyscy siedzą w kręgu (blisko siebie). Żegnanie się opuszkami palców dłoni i stóp. |
2` |