Karta innowacji
Nazwa innowacji/temat |
Myślenie wizualne na lekcjach języka polskiego |
Imię i nazwisko autora lub zespołu autorskiego |
Dominika Giza |
Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację |
Dominika Giza |
Czas trwania innowacji |
II-V 2022 |
rodzaj innowacji pedagogicznej |
udział w zajęciach |
zajęcia edukacyjne objęte innowacją |
metodyczna
|
Klasa I Szkoły Branżowej I stopnia
|
Język polski jeden przedmiot nauczania
|
Opis innowacji pedagogicznej |
|
Uzasadnienie potrzeby innowacji |
Podniesienie jakości kompetencji językowych i umiejętności społecznych poprzez aktywizującą metodę i ćwiczenia słowne przy pomocy kart konwersacyjnych Multi- Talk |
Cele innowacji pedagogicznej:
|
-rozwijanie reagowania językowego, -rozwijanie umiejętności wypowiedzi ustnej. |
Na czym polega nowatorstwo innowacji? |
Obrazki zamieszczone na kartach wyzwalają kreatywność, pobudzają do myślenia wizualnego i skojarzeniowego oraz inspirują. Uczeń nie ma możliwości odmówienia udziału w konwersacji z powodu braku pomysłu. Materiał edukacyjny może być zrealizowany w praktyce, mogą łatwiej zrozumieć tematykę lekcji. Uczniowie dzięki kartom mają możliwość „stwarzać” historie kreując treści ważne emocjonalnie dla siebie samych. |
Spodziewane efekty |
Innowacja będzie podlegała ewaluacji bieżącej, jak rocznej. Narzędziem ewaluacji będzie przede wszystkim obserwacja zachowań uczniów, ocena wypowiedzi, pracy w parach, grupach oraz krótka ankieta. |
Opis innowacji |
Na zajęciach języka polskiego w kl. I Szkoły Branżowej I stopnia będą wprowadzane zadania z innowacji. Do każdej lekcji w czasie innowacji będą wdrażane ćwiczenia z kartami Multi- talk, które pozwolą na aktywizację uczniów do konwersacji, poprawnej komunikacji z rówieśnikami, praktyczną realizację kompetencji językowych tj. tworzenie wypowiedzi, odbiór wypowiedzi i zawartych w nich informacji oraz umiejętności społecznych tj. zadawanie pytań, zdolność formułowania dłuższych wypowiedzi, wniosków, argumentowania, porządkowania, kategoryzowania.
|
Sposoby ewaluacji |
Ewaluacja wdrażanej innowacji pedagogicznej będzie realizowana na przełomie kwietnia/maja. Na bieżąco prowadzona będzie obserwacja pracy i postępów uczniów podczas zajęć. |
Finansowanie |
Pomoce dydaktyczne- we własnym zakresie |
Dominika Giza