Karta innowacji

 

Nazwa innowacji/temat

Myślenie wizualne na lekcjach języka polskiego

Imię i nazwisko autora lub zespołu autorskiego

 Dominika Giza

Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

Dominika Giza

Czas trwania innowacji

II-V 2022

 

rodzaj innowacji pedagogicznej

udział w zajęciach 

zajęcia edukacyjne objęte innowacją

metodyczna

 

Klasa I Szkoły Branżowej I stopnia

 

Język polski

jeden przedmiot nauczania

 

 

Opis innowacji pedagogicznej

Uzasadnienie potrzeby innowacji

 Podniesienie jakości kompetencji językowych i umiejętności społecznych poprzez aktywizującą metodę i ćwiczenia słowne przy pomocy kart konwersacyjnych Multi- Talk

Cele innowacji pedagogicznej:

 

-rozwijanie reagowania językowego,

-rozwijanie umiejętności wypowiedzi ustnej.

Na czym polega nowatorstwo innowacji?

Obrazki zamieszczone na kartach wyzwalają kreatywność, pobudzają do myślenia wizualnego i skojarzeniowego oraz inspirują. Uczeń nie ma możliwości odmówienia udziału w konwersacji z powodu braku pomysłu. Materiał edukacyjny może być zrealizowany w praktyce, mogą łatwiej zrozumieć tematykę lekcji. Uczniowie dzięki kartom mają możliwość „stwarzać” historie kreując treści ważne emocjonalnie dla siebie samych.

Spodziewane efekty

Innowacja będzie podlegała ewaluacji bieżącej, jak rocznej. Narzędziem ewaluacji będzie przede wszystkim obserwacja zachowań uczniów, ocena wypowiedzi, pracy w parach, grupach oraz krótka ankieta.

Opis innowacji

Na zajęciach języka polskiego w kl. I Szkoły Branżowej I stopnia będą wprowadzane zadania z innowacji. Do każdej lekcji w czasie innowacji będą wdrażane ćwiczenia z kartami Multi- talk, które pozwolą na aktywizację uczniów do konwersacji, poprawnej komunikacji z rówieśnikami, praktyczną realizację kompetencji językowych tj. tworzenie wypowiedzi, odbiór wypowiedzi i zawartych w nich informacji oraz umiejętności społecznych tj. zadawanie pytań, zdolność formułowania dłuższych wypowiedzi, wniosków, argumentowania, porządkowania, kategoryzowania.
 Z zajęć będzie prowadzona dokumentacja w postaci notatki i fotograficzna, która następnie będzie upubliczniona na stronie Ośrodka.

 

Sposoby ewaluacji

  Ewaluacja wdrażanej innowacji pedagogicznej będzie realizowana na przełomie kwietnia/maja. Na bieżąco prowadzona będzie obserwacja pracy i postępów uczniów podczas zajęć.

Finansowanie

Pomoce dydaktyczne- we własnym zakresie

 

Dominika Giza