Ewaluacja
Ewaluacja innowacji
Myślenie wizualne na lekcjach języka polskiego
Nauczyciel wykonujący innowację: mgr Dominika Giza
Czas innowacji: II-V 2022r.
Zajęcia innowacyjne odbywały się w trakcie lekcji języka polskiego w okresie od II- V 2022r. w klasie I Szkoły Branżowej I stopnia. Niniejsza innowacja miała na celu rozwijanie kompetencji językowych i rozwijanie wypowiedzi w języku ojczystym przy pomocy Kart Multi-Talk oraz szerzenie idei sketchnotingu (myślenia wizualnego) w edukacji.
Jest to połączenie zapisu klasycznego z dodatkiem obrazów, ikon i rysunków. Karty Multi Talk przedstawiają postaci różniące się narodowością, kolorem skóry, wyglądem, płcią itp. Można z nich odczytywać informacje w sposób dosłowny i symboliczny. Staje się to sposobem na uniwersalną komunikację i prosty przekaz rozumiany przez większość.
Dzięki tej innowacyjnej metodzie uczniowie byli motywowani do efektywnej nauki poprzez kreatywne konstruowanie pytań i odpowiedzi, pobudzanie do myślenia skojarzeniowego według zasady „patrz-zobacz- skojarz- rozmawiaj” oraz jako narzędzie do treningu pamięci. Innowacja przyniosła zamierzone efekty, poprawiła się wśród uczniów zdolność formułowania wypowiedzi oraz forma zapisu notatki.