Harmonogram działań.

Harmonogram działań.

 

 

 

Obszar

 

 

Zakres treści

 

Planowane osiągnięcia w zakresie umiejętności      i wiedzy

 

 

 

Data

 

 

1. Orientacja przestrzenna

Rozumienie przestrzeni

Określa przestrzeń według siebie i innych

 

 

 

06.02.2019r.

Kształtowanie schematu swojego ciała

Potrafi określać miny, gesty, rysunek oraz zagadki pantomimiczne

Rozwijanie zdolności do przyjmowania własnego punktu widzenia

Określa przestrzeń na kartce papieru

 

2. Rytmy i rytmiczna organizacja czasu

Ćwiczenia rytmiczna sprzyjające dostrzeganiu regularności

Układa, odczytuje, wysłuchuje, dostrzega i kontynuuje rytmu

 

 

13.02.2019r.

Rytmiczna organizacja czasu

Rozumie następstwo dnia         i nocy, dni tygodnia, miesięcy pór roku

 

3. Przyczyna             i skutek. Przewidywanie następstw.

Co z czego wynika?

Zna następstwa czasu i skutki działań

 

 

20.02.2019r.

Historyjki obrazkowe

Układa historyjki obrazkowe    i potrafi je opowiedzieć

 

 

4. Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów

Liczenie, przeliczanie na konkretnych przedmiotach, przez liczenie na palcach aż do rachowania w pamięci

Liczy na konkretach, na palcach, w pamięci

 

 

 

27.02.2019r.

Liczenie od tyłu, co 2, co 5, co 10

Liczy od tyłu, co 2, co 5, co 10

 

5. Dodawanie           i odejmowanie, rozdawanie               i rozdzielanie po kilka

Dodawanie i odejmowanie na konkretach, na zbiorach, w pamięci

 

Rozumie sens dodawania         i odejmowania

 

 

06.03.2019r.

Rozdawanie, rozdzielanie po kilka

 

Rozwija intuicję do mnożenia   i dzielenia

 

 

6. Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania.

Aspekt kardynalny

Stałość liczby elementów w zbiorze

Równoliczność

Wie, jak porównać zbiory bez ich liczenia

 

 

 

 

13.03.2019r.

Aspekt porządkowy liczby

Operacyjne ustawianie po kolei

Określa miejsce liczby            w szeregu

 

 

 

7. Klasyfikacja

Poziom kolekcji

Grupuje według własnych kryteriów

 

 

20.03.2019r.

Klasyfikacja operacyjna

Rozumie sens grupowania

Rozdziela według przynależności, miejsca,

Słownie określa utworzone zbiory

 

 

8. Mierzenie długości

Stałość długości

Rozumie sens pomiaru

Mierzy za pomocą różnych przedmiotów

 

 

27.03.2019r.

Jednostki miary

Posługuje się jednostką miary (mm, cm, m) i jej przyrządami

 

 

9. Mierzenie ilości płynów

Stałość ilości płynów

Rozumie sens stałej ilości płynów, chociaż po przelaniu wydaje się, że jest więcej lub mniej

 

 

17.04.2019r.

 

Jednostki miary

Posługuje się jednostką pomiaru (litr, pół litra)

 

 

10. Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia

Porównywanie ciężkości przedmiotów

Wie, który przedmiot jest cięższy, wie jak to sprawdzić

 

 

 

24.04.2019r.

Ważenie przedmiotów

Posługuje się wagą

Potrafi odczytać i zapisać wagę przedmiotu wraz z jednostką (g, kg)

 

 

11. Intuicje geometryczne

Mozaiki geometryczne

Wydobywa wspólną cechę przedmiotów

Układa mozaiki geometryczne

 

 

08.05.2019r.

Długość obwodu figur geometrycznych

Oblicza długość obwodu figur geometrycznych

 

12.Konstruowanie gier przez dzieci

Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci           i zdolności do wysiłku intelektualnego

Konstruuje własną grę

Potrafi przegrywać

 

15.05.2019r.

 

13. Układanie           i rozwiązywanie zadań z treścią

Zadania tekstowe na konkretach, rysunkach

Układa i rozwiązuje zadania tekstowe na konkretach, rysunkach

 

 

22.05.2019r.

Zadania tekstowe               i działania arytmetyczne

Układa i rozwiązuje zadania tekstowe używając działań arytmetycznych

 

14. Zapisywanie

 czynności matematycznych znakami

(<;>;=;+; -)

Dodawanie i odejmowanie (+,-)

Posługuje się znakami i wie kiedy je zastosować

 

 

 

29.05.2019r.

Porównywanie (<,>,+)

Posługuje się znakami i wie kiedy je zastosować