Harmonogram działań.
Harmonogram działań.
Obszar |
Zakres treści |
Planowane osiągnięcia w zakresie umiejętności i wiedzy
|
Data |
1. Orientacja przestrzenna |
Rozumienie przestrzeni |
Określa przestrzeń według siebie i innych |
06.02.2019r. |
Kształtowanie schematu swojego ciała |
Potrafi określać miny, gesty, rysunek oraz zagadki pantomimiczne |
||
Rozwijanie zdolności do przyjmowania własnego punktu widzenia |
Określa przestrzeń na kartce papieru |
||
2. Rytmy i rytmiczna organizacja czasu |
Ćwiczenia rytmiczna sprzyjające dostrzeganiu regularności |
Układa, odczytuje, wysłuchuje, dostrzega i kontynuuje rytmu |
13.02.2019r. |
Rytmiczna organizacja czasu |
Rozumie następstwo dnia i nocy, dni tygodnia, miesięcy pór roku |
||
3. Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw. |
Co z czego wynika? |
Zna następstwa czasu i skutki działań |
20.02.2019r. |
Historyjki obrazkowe |
Układa historyjki obrazkowe i potrafi je opowiedzieć |
||
4. Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów |
Liczenie, przeliczanie na konkretnych przedmiotach, przez liczenie na palcach aż do rachowania w pamięci |
Liczy na konkretach, na palcach, w pamięci |
27.02.2019r. |
Liczenie od tyłu, co 2, co 5, co 10 |
Liczy od tyłu, co 2, co 5, co 10 |
||
5. Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka |
Dodawanie i odejmowanie na konkretach, na zbiorach, w pamięci
|
Rozumie sens dodawania i odejmowania |
06.03.2019r. |
Rozdawanie, rozdzielanie po kilka
|
Rozwija intuicję do mnożenia i dzielenia |
||
6. Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania. |
Aspekt kardynalny Stałość liczby elementów w zbiorze Równoliczność |
Wie, jak porównać zbiory bez ich liczenia |
13.03.2019r. |
Aspekt porządkowy liczby Operacyjne ustawianie po kolei |
Określa miejsce liczby w szeregu |
||
7. Klasyfikacja |
Poziom kolekcji |
Grupuje według własnych kryteriów |
20.03.2019r. |
Klasyfikacja operacyjna |
Rozumie sens grupowania Rozdziela według przynależności, miejsca, Słownie określa utworzone zbiory |
||
8. Mierzenie długości |
Stałość długości |
Rozumie sens pomiaru Mierzy za pomocą różnych przedmiotów |
27.03.2019r. |
Jednostki miary |
Posługuje się jednostką miary (mm, cm, m) i jej przyrządami |
||
9. Mierzenie ilości płynów |
Stałość ilości płynów |
Rozumie sens stałej ilości płynów, chociaż po przelaniu wydaje się, że jest więcej lub mniej |
17.04.2019r.
|
Jednostki miary |
Posługuje się jednostką pomiaru (litr, pół litra) |
||
10. Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia |
Porównywanie ciężkości przedmiotów |
Wie, który przedmiot jest cięższy, wie jak to sprawdzić |
24.04.2019r. |
Ważenie przedmiotów |
Posługuje się wagą Potrafi odczytać i zapisać wagę przedmiotu wraz z jednostką (g, kg) |
||
11. Intuicje geometryczne |
Mozaiki geometryczne |
Wydobywa wspólną cechę przedmiotów Układa mozaiki geometryczne |
08.05.2019r. |
Długość obwodu figur geometrycznych |
Oblicza długość obwodu figur geometrycznych |
||
12.Konstruowanie gier przez dzieci |
Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci i zdolności do wysiłku intelektualnego |
Konstruuje własną grę Potrafi przegrywać |
15.05.2019r. |
13. Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią |
Zadania tekstowe na konkretach, rysunkach |
Układa i rozwiązuje zadania tekstowe na konkretach, rysunkach |
22.05.2019r. |
Zadania tekstowe i działania arytmetyczne |
Układa i rozwiązuje zadania tekstowe używając działań arytmetycznych |
||
14. Zapisywanie czynności matematycznych znakami (<;>;=;+; -) |
Dodawanie i odejmowanie (+,-) |
Posługuje się znakami i wie kiedy je zastosować
|
29.05.2019r. |
Porównywanie (<,>,+) |
Posługuje się znakami i wie kiedy je zastosować
|