Plan innowacji
Nazwa innowacji/temat |
Logorytmiczne zabawy w nauczaniu słownictwa z języka angielskiego |
Imię i nazwisko autora lub zespołu autorskiego |
Dominika Giza |
Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację |
Dominika Giza |
Czas trwania innowacji |
II 2021- IV 2021 |
rodzaj innowacji pedagogicznej |
udział w zajęciach |
zajęcia edukacyjne objęte innowacją |
metodyczna
|
Klasa I-III Szkoły Podstawowej Specjalnej w Dobrej
|
Język angielski jeden przedmiot nauczania
|
Opis innowacji pedagogicznej |
|
Uzasadnienie potrzeby innowacji |
Podniesienie jakości nauczania słownictwa poprzez aktywizujące metody i ćwiczenia słowne i ruchowe. |
Cele innowacji pedagogicznej:
|
Uwrażliwienie uczniów na język angielski i osłuchanie się z jego rytmem i fonetyką. Podnoszenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez aktywizujące metody nauczania. Rozwijanie umiejętności komunikacji w języku angielskim na poziomie podstawowym. Przygotowanie do użycia poznanego materiału leksykalnego i gramatycznego w realnych sytuacjach. Kształtowanie umiejętności pracy w zespole. Rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości. Uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego. Cele operacyjne: -uczeń odczuwa radość płynącą z zabawy, -uczeń wskazuje prawidłowo posługuje się określonym słownictwem; -uczeń naśladuje czynności, zgodnie z zaobserwowanym wzorem; -uczeń powtarza poznane nazewnictwo wg podanego wzoru, -uczeń utrwala wiedzę poprzez ćwiczenia.
|
Na czym polega nowatorstwo innowacji? |
Nauczanie słownictwa z języka angielskiego poprzez rytmizowanie, śpiewanie piosenek, powtarzanie wg wzoru, zabawy muzyczno- ruchowe. Zadania zawarte w innowacji wzbudzą i umocnią motywację do nauki języka obcego. Ponadto realizacja innowacji ma pomóc wzbogacić bierne i czynne słownictwo u uczniów, jak również podnieść ich kompetencje językowe w zakresie sprawności mówienia i słuchania. |
Spodziewane efekty |
Innowacja będzie podlegała ewaluacji bieżącej, jak i odroczonej. Narzędziem ewaluacji będzie przede wszystkim obserwacja zachowań uczniów, ich wrażenia na temat zajęć ruchowych metoda ruchu rozwijającego oraz ocena nabytych umiejętności uczniów przez nauczyciela prowadzącego innowację. |
Opis innowacji |
Na zajęciach języka angielskiego w klasie II i III Szkoły Podstawowej Specjalnej od II do IV br. będą wprowadzane zadania z innowacji. Do każdej lekcji w czasie innowacji będą wdrażane ćwiczenia muzyczno- ruchowe z elementami logorytmiki, które pozwolą na lepsze zapamiętywanie poznanego słownictwa i będą też służyć utrwaleniu wyrażeń już wcześniej poznanych. W zajęciach stosowane będą następujące rodzaje ćwiczeń: integrujące zespół klasowy, ruchowe, słuchowo- ruchowe, ćwiczenia uwrażliwiające w oparciu o zmianę akcentu, tempa, wysokości, natężenia i barwy dźwięku, ćwiczenia słuchowo- ruchowo- słowne (rytmizowanie, śpiewanie piosenek, wykonywanie małych form teatralnych- scenek).
|
Sposoby ewaluacji |
Ewaluacja wdrażanej innowacji pedagogicznej będzie realizowana na przełomie kwietnia/maja. Na bieżąco prowadzona będzie obserwacja pracy i postępów uczniów podczas zajęć. |
Finansowanie |
Pomoce dydaktyczne- we własnym zakresie |