Plan innowacji

 

Nazwa innowacji/temat

Logorytmiczne zabawy w nauczaniu słownictwa z języka angielskiego

Imię i nazwisko autora lub zespołu autorskiego

 Dominika Giza

Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

Dominika Giza

Czas trwania innowacji

II 2021- IV 2021

 

rodzaj innowacji pedagogicznej

udział w zajęciach 

zajęcia edukacyjne objęte innowacją

metodyczna

 

Klasa I-III Szkoły Podstawowej Specjalnej w Dobrej

 

Język angielski

jeden przedmiot nauczania

 

 

Opis innowacji pedagogicznej

Uzasadnienie potrzeby innowacji

 Podniesienie jakości nauczania słownictwa poprzez aktywizujące metody i ćwiczenia słowne i ruchowe.

Cele innowacji pedagogicznej:

 

Uwrażliwienie uczniów na język angielski i osłuchanie się z jego rytmem i fonetyką.

Podnoszenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez aktywizujące metody nauczania.

Rozwijanie umiejętności komunikacji w języku angielskim na poziomie podstawowym.

Przygotowanie do użycia poznanego materiału leksykalnego i gramatycznego w realnych sytuacjach.

Kształtowanie umiejętności pracy w zespole.

Rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości.

Uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego.

Cele operacyjne:

-uczeń odczuwa radość płynącą z zabawy,

-uczeń wskazuje prawidłowo posługuje się określonym słownictwem;

-uczeń naśladuje czynności, zgodnie z zaobserwowanym wzorem;

-uczeń powtarza poznane nazewnictwo wg podanego wzoru,

-uczeń utrwala wiedzę poprzez ćwiczenia.

 

 

Na czym polega nowatorstwo innowacji?

Nauczanie słownictwa z języka angielskiego poprzez rytmizowanie, śpiewanie piosenek, powtarzanie wg wzoru, zabawy muzyczno- ruchowe.   Zadania zawarte w innowacji wzbudzą i umocnią motywację do nauki języka obcego. Ponadto realizacja innowacji ma pomóc wzbogacić bierne i czynne słownictwo u uczniów, jak również podnieść ich kompetencje językowe w zakresie sprawności mówienia i słuchania.

Spodziewane efekty

Innowacja będzie podlegała ewaluacji bieżącej, jak i odroczonej. Narzędziem ewaluacji będzie przede wszystkim obserwacja zachowań uczniów, ich wrażenia na temat zajęć ruchowych metoda ruchu rozwijającego oraz ocena nabytych umiejętności uczniów przez nauczyciela prowadzącego innowację.

Opis innowacji

Na zajęciach języka angielskiego w klasie II i III Szkoły Podstawowej Specjalnej od II do IV br. będą wprowadzane zadania z innowacji. Do każdej lekcji w czasie innowacji będą wdrażane ćwiczenia muzyczno- ruchowe z elementami logorytmiki, które pozwolą na lepsze zapamiętywanie poznanego słownictwa i będą też służyć utrwaleniu wyrażeń już wcześniej poznanych. W zajęciach stosowane będą następujące rodzaje ćwiczeń: integrujące zespół klasowy, ruchowe, słuchowo- ruchowe, ćwiczenia uwrażliwiające w oparciu o zmianę akcentu, tempa, wysokości, natężenia i barwy dźwięku, ćwiczenia słuchowo- ruchowo- słowne (rytmizowanie, śpiewanie piosenek, wykonywanie małych form teatralnych- scenek).
 Z zajęć będzie prowadzona dokumentacja w postaci notatki i fotograficzna, która następnie będzie upubliczniona na stronie Ośrodka.

 

Sposoby ewaluacji

  Ewaluacja wdrażanej innowacji pedagogicznej będzie realizowana na przełomie kwietnia/maja. Na bieżąco prowadzona będzie obserwacja pracy i postępów uczniów podczas zajęć.

Finansowanie

Pomoce dydaktyczne- we własnym zakresie